13 márc Így maximalizálhatod marketing csapatod hatékonyságát a Salesforce Marketing Cloud eszközével
Az online marketing és a Salesforce termékeinek együttes alkalmazásával a vállalkozások kifinomult és hatékony módon terjeszthetik ki online jelenlétüket, miközben optimalizálhatják értékesítési folyamataikat és erősíthetik ügyfélkapcsolataikat. A Salesforce által biztosított adatelemzés és ügyfélkezelés lehetőségei segítenek a vállalkozásoknak fokozni a teljesítményt, valamint segítenek a vállalkozásoknak alkalmazkodni az online tér dinamikus környezetéhez és maximalizálni üzleti eredményeiket. Ezt igazolja a Ticketmaster esete is, ahol 2015-ben vezették be a Salesforce-ot.
Az öt legnagyobb globális e-kereskedelmi szereplőként a Ticketmaster minden másodpercben közel 15 jegyet értékesít a világ különböző eseményeire. Ez évi közel 500 millió eladott jegyet jelent különféle koncertekre, eseményekre és játékokra, miközben weboldalaikat évente több mint egy milliárd felhasználó látogatja. Habár ezek a számok hangsúlyozzák a Ticketmaster sikerét, ugyanakkor rámutatnak a vállalat előtt álló hatalmas kihívásokra is. A Salesforce Marketing Cloud segítségével a Ticketmaster képes volt összekapcsolni a különböző csatornákat, mint az e-mail és a mobil, hogy egyedi élményeket nyújthasson a vásárlók számára, személyre szabva az évente milliók által használt Ticketmaster jegyvásárlást.
Forrás: Ticketmaster
Fontos hangsúlyozni, hogy a marketing stratégiájuk alapvető része az ügyfelek igényeinek és személyiségének figyelembevétele, hiszen nagy különbség van egy édesapa által keresett koncertjegy, valamint egy millennial által vásárolt belépő között. A Ticketmaster jelenleg hetente több mint 40 millió üzenetet küld marketing és ügyfélszolgálati célokból, melyet a Marketing Cloud és más Salesforce termékek segítségével zökkenőmentesen juttatnak el felhasználóikhoz. Az összehangolt rendszerek sikerességét pedig a számok is igazolják, hiszen tavaly a cég bevétele a szeptember 30-án zárult negyedévben 32%-kal nőtt, 8,15 milliárd dollárra, szemben az elemzők által becsült 6,99 milliárd dollárral, a LSEG adatai szerint. Emellett az összes becsült eladott jegy száma is növekedett, elérve a 155,4 milliót, szemben az előző negyedév 150,1 milliójával.
A United Consult hosszú évek óta szintén a Salesforce marketing termékeivel dolgozik, melynek létfontosságát saját elégedett ügyfeleink és sikeres projektjeink nem is igazolhatnák jobban. Természetesen, mint más marketinges eszközöknél, úgy a Salesforce estében is igaz, hogy eltérő üzleti célokra javasolt a bevezetése.
Nézzük, hogy milyen problémákkal szembesülnek napi szinten a marketinges szakemberek, és erre milyen megoldásokat tud nyújtani a Salesforce Marketing Cloud és velük együtt a United Consult Zrt. marketing automatizációs csapata.
A manuális és ismétlődő feladatok sok időt vesznek el, csökkentve hatékonyságot.
Emlékeztetők és naptári bejegyzések alapján üzemeltetni egy kampányt nagyon fárasztó és növeli a hibázási lehetőségek számát. Ráadásul olyan értékes időt vesz el, amit tartalomgyártásra vagy további kampányok fejlesztésére, valamint a korábbiak visszakövetésére is tudnánk fordítani.
A Marketing Cloud lehetőséget ad a kampányok ütemezésére, amelyen belül megadható a kiküldési időpont, és beállíthatjuk üzenetünk gyakoriságát is az optimalizáláshoz. Még egyszerűbb a dolgunk, ha olyan folyamatokat állítunk be, amelyek során a Marketing Cloud megvizsgálja a felhasználó és ügyfél interakcióit cégünkkel, majd az alapján indítja el számukra a megfelelő kampányt. Emellett képesek vagyunk engagement scoringot beállítani, amely észleli, mikor kap egy felhasználó túl sok, a számára irreleváns e-mailt; majd a rendszer ezt követően csak az érdeklődősének megfelelő üzeneteket továbbítja. Így elkerülhetjük, hogy a kommunikációnk esetlen legyen vagy rendszertelen, ami vásárlóveszteséget is eredményezhet. Az ehhez szükséges adatokat kóddal is képes kinyerni a Marketing Cloud a megadott weboldalról, vagy használhatjuk a fájl megosztás lehetőségét is, ami szintén automatikusan kerül be és rendeződik a rendszerben. Nem probléma tehát, ha esetleg egy külön rendszerben is szeretnénk tárolni a feliratkozóink adatait, könnyen kiépíthető közöttük egy folyamatos szinkronizáció, hogy minden egységes és napra kész legyen.
Az üzenetek nem elég személyre szabottak.
Ahogy mindennapi munkánk során tapasztaljuk, rendkívül kihívást jelent kitűnni az e-mailek zsúfolt környezetében és hatékonyan megszólítani a célcsoportunkat. Sokszor már az is kihívást jelent, hogy rávegyük a felhasználót a levél megnyitására.
Kutatások kimutatták, hogy közel 26%-os növekedést lehet tapasztalni az e-mailek megnyitási arányában, amennyiben a tárgy tartalmazza a fogadó nevét. Ez egy kisebb változtatásnak tűnhet, de hatása korántsem elhanyagolható. A Marketing Cloud szolgáltatás ennél is tovább megy, lehetőséget biztosít az e-maileken belüli személyre szabásra, legyen szó kóddal történő egyedi beállításról vagy beépített megoldásokról. Képesek vagyunk olyan dinamikusan változó tartalmat létrehozni, amely mindig az adott címzettnek releváns szöveget, termékeket vagy akár képeket kínál. Képzeljük csak el, mennyivel szívesebben nyitunk meg egy olyan e-mailt, ahol már a tárgysorban a nevünket említik, és a tartalom folyamatosan olyan termékeket vagy szolgáltatásokat mutat be, amelyek ténylegesen érdekelnek minket. Egy ilyen megoldás által sikeres cross-sell folyamatokat is kialakíthatunk.
Az ügyfél adatok és információk szétszórtak, ezért nehéz azokat felhasználni
Az ügyfél adataink karbantartása és folyamatos frissítése az egyik legjövedelmezőbb feladat, amit a marketinges szakember elvégezhet. Tudjuk jól, hogy ez ma már nem csak a bevételt befolyásolja, hanem komoly jogi következményekkel járhat, ha egy adathalmaz kezeletlen és „piszkos”, és nem követhető nyomon egy felhasználó előzménye. Gondoljuk végig, hogy mennyi felesleges adattal terheljük a rendszereinket, mennyi van még excel táblában tárolva.
Korábban említettük, hogy a Marketing Cloud egyik ereje az adatok kinyerése a rendszerből és ezek beillesztése az e-maileinkbe. De hogyan jutunk el idáig?
A Marketing Cloud lehetőséget biztosít arra, hogy különböző táblákban kezeljük az adatokat, és ezeket azonosítók segítségével összekapcsoljuk a rendszerben. Ezáltal a kezelt adatok sokkal átláthatóbbá válnak, a szegmentálás pedig egyszerűbb és hatékonyabb lesz, mivel nem kell a mesteradatok bonyolult hálójából kinyernünk a kívánt értékeket. Az adattábláinkban lehetőségünk van beállítani megőrzési időszakokat. Így azokat az információkat, amelyek túl érzékenyek a hosszútávú tárolásra vagy amelyekre tudjuk, hogy nem lesz szükségünk (például egy egyszeri nyereményjáték kampány esetében), a rendszer a megadott idő után törli.
Az ügyfelek számára nem egyértelmű és összehangolatlan élményt nyújtok több csatornán.
A gyorsuló világunkban az online tér egyre több közösségi platformot foglal magában, ahol egy komoly marketing stratégiával rendelkező cégnek meg kell jelennie valamilyen formában. Ezeket összehangolni és egységessé tenni pedig olyan kihívás, amiben rengetegen elbuknak.
A Marketing Cloudban nem csak e-mailt tudunk automatizáltan küldeni a felhasználóknak, hanem különböző típusú kommunikációs csatornákon és eszközökön keresztül is lehetőséget biztosít a felhasználóknak az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. Képes rövid szöveges üzenetek és multimédiás üzenetek küldésére mobilszám alapján. Emellett lehetőségünk van a rendszerünket összekötni mobilalkalmazásunkkal, így azon belül push vagy in-app értesítéseket is tudunk küldeni. Amennyiben pedig ki szeretnénk használni a közösségi platformok előnyeit, összeköthetjük a Facebook és LinkedIn szociális oldalakkal is, így az ott gyűjtött érdeklődőket automatikusan átvezeti a Marketing Cloud adatbázisába, és megkezdődhetnek az automatizált marketingfolyamatok.
Összességében a manuális és ismétlődő feladatok hatékony kezelésével, a személyre szabott kommunikációval, valamint az ügyféladatok egységes és átlátható kezelésével a Marketing Cloud és a Salesforce marketing termékei segítenek a marketinges szakembereknek hatékonyabban és célorientáltabban dolgozni. Emellett, a Marketing Cloud további előnyöket kínál, mint például a marketing befektetés megtérülésének (ROI) növelése, a hirdetési költség-haszon (ROAS) optimalizálása, a költségcsökkentési lehetőségek kiaknázása, az ügyfélélmény javítása és innovatív megoldások alkalmazása.
Az intelligens adatelemzés és automatizált folyamatok révén a Marketing Cloud segít maximalizálni a kampányok hatékonyságát, optimalizálja a kiadásokat, és növeli a megtérülést. Az ügyfélélmény javulásával, személyre szabott tartalommal és az ügyfélút teljes körű átláthatóságával a vállalkozások képesek növelni az elégedett ügyfelek arányát. Emellett a Marketing Cloud innovatív megoldásokat kínál, lehetővé téve a szakemberek számára, hogy lépést tartsanak az iparági trendekkel és az ügyfélpreferenciákkal, tovább erősítve a versenyelőnyüket a piacon.
Azoknak a marketing szakembereknek, akik eredményesen kívánnak működni a dinamikusan fejlődő online környezetben, az United Consult Zrt. kiváló választás. Tapasztalt és szakértő csapatunk, valamint a Marketing Cloud által kínált innovatív automatizációs funkciók segítik a vállalkozásokat a trendekhez való rugalmas alkalmazkodásban és a változó kihívások hatékony kezelésében. Rugalmas és testre szabható megoldásaink optimalizálják a marketing stratégiák hatékonyságát, így biztosítva a pozitív eredmények elérését és a versenyelőny megtartását a digitális piacon.
Források:
- https://www.salesforce.com/customer-success-stories/ticketmaster/
- https://www.reuters.com/business/retail-consumer/ticketmaster-parent-live-nation-beats-revenue-estimates-surging-concert-demand-2023-11-02/
- https://simplyintel.com/the-importance-of-using-a-leads-name-in-emails-promotional-outreach/
- https://www.salesforce.com/products/marketing/
Sorry, the comment form is closed at this time.