Welcome journey: hűséges ügyfél első látásra

Az első benyomás sokszor döntő jelentőségű, és nem mindig van lehetőség az újrakezdésre. A marketingben ez nem feltétlenül negatív dolog. Sőt, egy jó motiváció arra, hogy a leendő ügyfeleket, vásárlókat már az első érintkezési ponton kézen fogjuk és végig vezessük a marketingkommunikációs csatornáinkon! A welcome journey-vel erős bizalmat és márkahűséget alakíthatunk ki, és növelhetjük értékesítéseink számát is! Cikkünkben bemutatjuk a welcome journey jelentését, célját, eszközeit, valamint ideális felépítését.

A welcome journey, mint az első érintkezési pont, marketing szempontból az új ügyfelek vagy felhasználók számára tervezett automatizált kommunikációs sorozat. Fő célja a pozitív első benyomás kialakítása és azonnali értéket nyújtó élmény biztosítása. Ez a sorozat tartalmazhat üdvözlő e-maileket, személyre szabott üzeneteket vagy más csatornákon történő kapcsolatfelvétel felajánlását is. 

Miért előnyös a welcome journey egy cég számára? Mert segít az új ügyfelekkel való kapcsolatépítésben, a bizalom megerősítésében, a márkahűség kialakításban és a cross-sellingben. Kiváló lehetőség, hogy pozitív első benyomást alakítson ki az ügyféllel, üdvözölje őket, bemutassa magát. Emellett lehetőséget ad arra is, hogy az ügyfelek személyre szabott üzeneteket kapjanak, amelyek megmutatják, hogy a vállalat valóban értékeli és figyelembe veszi az egyedi igényeiket és preferenciáikat.

Welcome email típusai

 

  • ISMERTETŐ: Ez a típusú üdvözlő e-mail általában egy rövid, barátságos üzenettel kezdődik, amelyben köszöntjük az új felhasználót vagy ügyfelet. Röviden bemutatjuk a vállalkozásunkat vagy a szolgáltatásunkat, és esetlegesen rávilágítunk a fő előnyeinkre vagy a márkával kapcsolatos értékeinkre.
  • AJÁNLÁS: Ebben az e-mail típusban az új felhasználót ösztönözzük a további tevékenységre vagy vásárlásra azáltal, hogy különleges ajánlatot teszünk számára. Ez lehet például egy kuponkód vagy egy ingyenes termék próbaverziója, amely ösztönzi az új ügyfelek részvételét és lojalitását.
  •  TERMÉK FÓKUSZ: Ezek az e-mailek arra összpontosítanak, hogy bemutassák az új felhasználónak a vállalkozásunk által kínált fő termékeket vagy szolgáltatásokat. Részletesen leírjuk ezeket a termékeket vagy szolgáltatásokat, kiemelve azok előnyeit, funkcióit és azokat a problémákat, amelyeket megoldanak.
  • INFORMÁCIÓSZERZÉS: Ezek az e-mailek arra ösztönzik az új felhasználót, hogy osszon meg velünk néhány információt, például a felhasználói preferenciáit, céljait vagy visszajelzéseit egy rövid kérdőív kitöltésével. Ennek a típusnak a célja, hogy mélyebb betekintést nyújtson az új felhasználók szükségleteibe és preferenciáiba, hogy jobban személyre szabott szolgáltatást nyújthassunk számukra.

Az automatizált folyamat menete

 

A sokan elkövetik azt a hibát, hogy a welcome emaileket egyetlen hosszú üzenetben próbálják átadni a felhasználónak. Ez a megközelítés gyakran túlzsúfolt lesz és átláthatatlan, vagy éppen annyira semmitmondó, hogy elveszíti a felhasználó érdeklődését. Ehelyett érdemes inkább több rövidebb, fókuszált üzenetet küldeni, amelyekben kiemeljük a fő előnyöket, útmutatást adunk a termék használatához, és esetlegesen ajánlatokat teszünk. Így sokkal hatékonyabban tudjuk elérni a felhasználók figyelmét és növelni az esélyét a sikeres konverziónak.

Egyik legideálisabb, ha összesen 4 emailt használunk fel a welcome automatizált folyamatunk során és ezeket a következők alapján készítjük el:

Miről kommunikálj?

 

Az ideális welcome journey építése során fontos szem előtt tartani az ügyfélre szabott tartalom kritériumait. Tegyünk bele termékjavaslatokat vagy linkeket népszerűbb blogbejegyzéseinkhez, hogy az ügyfelünk számára releváns és értékes információt nyújtsunk. Hangoljuk finomra a kommunikációnkat A/B tesztelések segítségével, hogy az emailjeink még jobban illeszkedjenek az ügyfélpreferenciákhoz.

Ahhoz, hogy ügyfeleinket meggyőzzük, kiemelt figyelmet kell fordítani a szolgáltatásaink értékének hangsúlyozására. Emeljük ki, hogyan segíthetünk a problémáik megoldásában vagy hogyan növelhetjük hatékonyságukat. Emellett mindenképpen ajánljunk fel valamit a feliratkozásukért cserébe, például letölthető útmutatót vagy exkluzív tartalmat. Bizonyítsuk hitelességünket és megbízhatóságunkat elégedett ügyfelek visszajelzéseivel, online elérhető pozitív véleményekkel vagy osszunk meg sikertörténeteket, amelyek segítenek alátámasztani állításainkat és bizalmat építeni.

Mi legyen a tárgy?

 

Minél személyesebb és barátságosabb az üdvözlő email, annál nagyobb az esélyünk arra, hogy az ügyfél elolvassa és elvégezze az általunk vágyott cselekvéseket. Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy már a tárgyban is megfelelően kommunikáljunk vele. Amennyiben lehetséges, a keresztnevén szólítsuk meg, mintha ez az email csak neki szólna, kiemelve őt a „tömegből”. Maradjon azonban a tárgy rövid és tömör, hogy egyszerűen értelmezhető legyen számára, hogy miért keressük őt. Fontos, hogy felkeltsük a kíváncsiságát, és olyan szavakat vagy szókapcsolatokat használjunk, amelyek arra ösztönzik, hogy tudni akarja, mi van a levelünkben.

Vigyázzunk a hangulatjelek használatára, ami manapság nagyon elterjedt, és beleeshetünk abba a hibába, hogy követnünk kell a trendet. Fontos azonban tudnunk, hogy sok esetben negatívan befolyásolja megítélésünket, és ahelyett, hogy kitűnnénk emailünkkel a többi közül, könnyen elveszhetünk közöttük.

Ne feledkezzünk meg a „pre-header” használatáról sem, ami a tárgy után található előzetes szöveg. Itt belekezdhetünk a témánkba, aminek így a lényegi részét kihagyjuk. Így újra csak az olvasó kíváncsiságát kelthetjük fel, és ha jól fogalmaztunk, vágyakozni fog arra, hogy megtudja, mit tartalmaz a levelünk.

Hogy nézzen ki?


Használjunk meggyőző gombokat, amelyek egyértelmű akciót jelölnek, és könnyen azonosíthatóak a felhasználó számára. Ne okozzunk zavart nekik, legyenek vizuálisan megkülönböztethetőek az átlagos hírlevélsablonoktól. Váljon könnyen megkülönböztethetővé a felhasználó számára könnyen, hogy melyik email a welcome journey része, és melyik már havi vagy heti termékajánló vagy hírlevél, így képes lesz tematikusan elkülöníteni a kommunikációt, és nem fogja úgy érezni, mintha kéretlen leveleket kapna. 

 

Milyen gyakran küldj levelet?

 

Figyeljünk arra, hogy csak annyi e-mailt küldjünk, amennyi kb. az ügyfeleink vásárlói ciklusa. Ez általában 20 nap körül van (cégtől függően változhat), és ezen időszak alatt oszlassuk el a 3-4 e-mailt. Kerüljük el, hogy a welcome journey során túl sok e-mailt küldjünk a felhasználóknak. Várjuk meg, amíg végig mennek a folyamaton, majd ezután irányítsuk át őket más, hasonló automatizált kommunikációnkra.

Hogyan mérd a teljesítményt?

 

Marketing szakemberek vagyunk, és tudjuk, hogy minden email teljesítménye a tartalmától függ. Emellett tisztában vagyunk azzal, hogy leveleink különböző témái alapján eltérően teljesíthetnek egymástól függetlenül. Ezért elengedhetetlen, hogy a welcome journey teljesítményét külön kezeljük a többi emailtől és az automatikus kommunikációnktól. Így méréseink egyértelműbb adatokat fognak szolgáltatni számunkra.

Összességében elmondhatjuk, hogy a hatékony a welcome journey nem csak pozitív első benyomás keltésre alkalmas, de az ügyfeleinkkel való hosszú távú kapcsolathoz is alapot ad. Ha minden üzenetünk személyre szabott, értékes és releváns, nagyobb esélyünk van arra, hogy egy elégedett és hűséges ügyfélkört alakítsunk ki. Így lesz minden üdvözlő e-mail egy lehetőség a bizalom és a márkahűség erősítésére, amivel cégünket stabilizálhatjuk vetélytársainkkal szemben.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Az űrlap kitöltését követően kollégánk felveszi Önnel a kapcsolatot!

After submitting the form, our colleague will contact you!

Fields marked with * are required!

Az űrlap kitöltését követően kollégánk felveszi Önnel a kapcsolatot!

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!