Megnéztük a jövőt és hazahoztunk egy kicsit belőle 

Megjártuk San Franciscót, ahonnan inspirációval, ötletekkel feltöltődve, ügyfeleink számára is rendkívül hasznos technológiai újdonságokkal gazdagodva tértünk haza. Mint arról korábban már hírt adtunk, az IT-világ fővárosában november 19-22. között került megrendezésra 2019-es Dreamforce, a tech szakma egyik legjelentősebb konferenciája, melyen természetesen mi is részt vettünk. 

Kaliforniában nem csupán az idő ragyogó, hanem azok az elmék is, melyek a 21. századi informatikai trendeket diktálják és az egész világot a folyamatos innováció lázában tartják. Az eseményt szervező Salesforce gold szintű partnereként már nem először győződhettünk meg erről a Dreamforce-on, ám az idei évben még monumentálisabb, még profibb, még inkább a jövőbe mutató, ennél fogva még inspirálóbb és motiválóbb volt a konferencia, mint eddig bármikor.  

Salesforce új fejlesztését Mark Benioff, a cég elnök-vezérigazgatója keynote előadásán a „CRM Szent Gráljaként” jelentette be. A Customer 360 Truth debütálása minden kétséget kizáróan az esemény egyik legnagyobb durranása volt. Tanácsadó cégként izgatottan vártuk ezt a fejlesztést, hiszen ügyfeleink részéről többször felmerült az igény, hogy az általunk bevezetett modulokat, és az ott tárolt adatok felhasználását a következő szintre emeljék. A részlegek közötti információáramlás és -feldolgozás optimalizálásával pedig sales, marketing, és ügyfélszolgálati csapatok hatékonysági szintje nagy mértékben emelkedhet. A Customer 360 Truth másik nagy előnye, hogy lehetőség van a 360 fokos ügyfélkép kialakítása közben felhasználni a kereskedelemtől, illetve a külső partnerektől származó adatokat is. Az információk fregmentáltságát megszüntetve és a különböző forrásokból érkező adatokhoz azonnali hozzáférést biztosítva minden korábbi rendszernél hatékonyabban szolgálja majd az üzleti célok megvalósulását.   

Dreamforce-on egy cégünk számára kiemelkedően fontos akvizícióról is szó esett: immár a cégbirodalomhoz tartozik az adatelemzésre specializálódott Tableau, mely újabb kapcsolódási pontot jelent Big Data és Salesforce szakembereink között. A cég – mely egy 15,7 milliárd dolláros részvényügylet során került a Salesforce ernyője alá – élen jár az adatbázis-alapú üzleti intelligencia fejlesztésében, és tökéletesen integrálható a fejlett CRM-rendszerekbe. Érdekes, a jövőt érintő bejelentéseket is tett Mark Benioff, akit sikerült keynote előadása előtt kollégánknak elkapni egy selfie erejéig. Kiderült például, hogy februártól bétaverzióban, 2021-től pedig a tervek szerint már élesben is használható a cég hangvezérelt asszisztense, az Einstein Voice Assistantilletve hogy partnerséget kötnek az egyik legjelentősebb felhőszolgáltatóval, az Amazon Web Services-zel és ezáltal AWS tréningek is elérhetők lesznek a Trailheaden. AWS Select Consulting Partnerként ezt a hírt szintén nagy örömmel fogadtuk. Megtudtuk azt is, hogy a cég érdekeltséget szerzett a kisebb, de nagy jövő előtt álló – és egyébként Magyarországon is ismert – Dropbox-ban, illetve a Zoom Video-ban. 

Persze nemcsak a Salesforce bővüléséről és innovációiról szóltak az előadások a konferencián, hanem az IT-szektor aktualitásairól és a jövőt meghatározó marketing trendekről is. A szervezők szintén komoly hangsúlyt fektettek a program összeállítása során a fenntarthatóság kérdéseire is, ez volt minden idők legkörnyezet-tudatosabb Dreamforce-a, például újratölthető kulacsokból ittunk vizet, és teljesen marhahúsmentesek voltak az ételek. Élvezettel hallgattuk Barack Obama, az Egyesült Államok negyvennegyedik elnökének, valamint Tim Cook Apple-CEO előadását is. Előbbi – egy óriási érdeklődés övezte beszélgetés során – a jövő vezetőgenerációiról, a vezetői kvalitások fejlesztésének fontosságáról és saját alapítványa ezzel kapcsolatos tevékenységéről beszélt, utóbbi pedig az Apple és a Salesforce tavaly köttetett partnersége jegyében megvalósult alkalmazás-fejlesztésekről tájékoztatta a hallgatóságot.  

A hagyományokhoz híven a Dreamforce most is összehozta a szakma legjelentősebb nemzetközi képviselőit, ám korántsem csak a komoly „szakmázásról” szólt. A konferencia igazi közösségteremtő, szórakoztató esemény is egyben, meglepetésként ért a keynote előadások zárásaként Alicia Keys magával ragadó koncertje, és nemhiába üdvözöltek minket a hoszteszek a regisztrációt követően „enjoy the show”-val. A szakmai előadások levezetéseként az informális programok fénypontja az Oracle Parkban tartott Beck és Fleetwood Mac koncert volt, ahol egyszerre vett részt a 171 000 konferencia látogató, elképesztő volt látni, hogy ennyi embert össze tud hozni egy technológiai konferencia. A program felejthetetlen élmény volt számunkra is, értékes kapcsolatok születtek többek között más közép-európai Salesforce partnerekkel is, melyek értéke később, a mindennapi munkánk során is megmutatkozik. A Dreamforce-on megszerzett ismeretekből, inspirációkból és szakmai barátságokból tapasztalataink szerint ügyfeleink is profitálnak, ez így van évek óta, és úgy érezzük, ezúttal sem lesz másként. 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.